Covid -19

Med anledning av Covid-19 Coronasäkrar vi vår verksamhet för allas trygghet

Vi på Rolf Ericson Bil gör allt vi kan i rådande situation för att begränsa smittspridningen av Covid -19 och vi vill att ditt besök hos oss ska kännas så tryggt som möjligt. Här kan du läsa om hur vi arbetar just nu, hur vi hanterar din bil när den är hos oss, vid leveranser och hur vi tar hand om de miljöer vi och våra besökare vistas i. 

 

  • Vi är särskilt noga med vår handhygien och undviker i största möjliga mån all fysisk kontakt.
  • Vår personal stannar hemma vid minsta symptom.
  • Vi möjliggör i den mån det går arbete hemma för vår personal.
  • Vi har plexiglas vid våra kunddiskar och säljarkontor.
  • Vi har begränsat våra besöksytor på våra Serviceverkstäder, Däckcenter och administration.
  • Handdesinfektion finns utplacerat vid entréer, kunddiskar och besöksytor.
  • Vi har tills vidare ställt in morgonskjutsen kl 7.30 för våra verkstadskunder.
  • I våra verkstäder använder vi engångshandskar, rattskydd, sittskydd och växelspaksskydd på alla bilar.
  • Vi har skärpt våra städrutiner med utökad avtorkning av utsatta områden i våra lokaler såsom handtag, kaffemaskiner, stolar, bord etc.
  • Alla hyrbilar som återlämnas är vi noggranna med att torka interiört samt nyckel med desinfektionsmedel.
  • Vi skyddar er som kund och oss själva genom att använda handskar när vi tar hand om bilen.
  • På våra Däckcenter begränsar vi kundmottagningen till max 5 kunder.
  • Vid leverans av bil så sitter vi inte med i bilen.
  • Vill du ha en snabb leverans så löser vi självklart det och hänvisar dig till relevant information om din bil och dess funktioner online. När det har lugnat ner sig är ni välkommen tillbaka till oss för en mer omfattande genomgång.
  • Är du 70+ eller tillhör en riskgrupp och behöver serva eller reparera din bil så hjälper vi dig självklart och kommer och hämtar din bil. Kontakta din Personliga Servicetekniker eller ring oss på 0243-25 77 90 i Borlänge eller 023-588 90 i Falun.
  • Inlämning av nyckel kan ske i nyckelinkast vid varje verkstad. Här finns en låda med nyckelkvitton, där du fyller i reg.nr, namn och kontaktuppgifter och nyckeln i inkastet.
  • Vid betalning av verkstadsbesök kan du använda CarPay Checkout – du betalar via mobilen och minimerar spridning via kontaktytor. Här hittar du information om CarPay
  • Betala din tankning med mobilen via appen CarPay 
  • Om du ska hyra bil kan du hämta och lämna bilnyckeln i våra Självservicekiosker
  • Boka gärna verkstadstid, hjulskifte, bilvård, hyrbil, skadebesiktning, provkörning online
  • Titta på bilar i vår digitala bilhall

Frågor och svar

Är Rolf Ericson Bils anläggningar öppna som vanligt?
Ja, vi håller öppet som vanligt på våra anläggningar och välkomnar alla våra besökare. Klicka här för att se våra öppettider

Kommer Rolf Ericson Bil ha större aktiviteter och event på sina anläggningar?
Nej, vi tar vårt ansvar gällande att minska risk för smittspridning genom att ställa in samtliga evenemang samt kundevent. Vi har också ställt in alla externa åtaganden och sammankomster för samtliga medarbetare. Detta omfattar bland annat konferenser, utbildningar och övriga informationsträffar.

Vad händer under däckbytesäsongen?
Vi skiftar alla våra kunders däck som vanligt. Även här utgår vi från våra försiktighetsåtgärder och att vi tänker på hygienen i alla lägen. Vi begränsar våra besöksytor till max 5 kunder i våra kundmottagningar.

Kan jag om- eller avboka min service?
Ja, ring din Personliga servicetekniker eller kontakta oss på 023-588 00 0243-25 77 00, via vår chatt här på rebil.se

Om jag är sjuk, kan jag komma till er med min bil?
Nej, vi tar smittspridningen på största allvar och bokar en ny tid.

Vad händer om min Personliga Servicetekniker är sjuk?
Om en annan tekniker har möjlighet att ta hand om din bil gör hen det. Går det inte att lösa bokar vi en ny tid.

Kan jag komma i kontakt med Rolf Ericson Bil utan att besöka någon av era anläggningar?
Självklart, tillgänglighet är viktigt för oss på Rolf Ericson Bil för att kunna möta våra kunders frågor. Du når oss via vår chatt här på rebil.se, via mail info@rebil.se och 023-588 00, 0243-25 77 00.

Är det viktigt att göra service i rätt tid på min bil?
Ja, det är viktigt att du som kund har koll på vad som gäller om man inte utför service enligt plan. Det kan påverka din garanti eller försäkring på bilen. Kontakta ditt försäkringsbolag om vad som gäller för dig och läs gärna om garantin på din bil för respektive tillverkare.

Vi vill försäkra dig om att vi under denna utmanande tid gör allt för att verksamheten ska fortsätta som vanligt. Du är alltid välkommen att kontakta oss via chatt, info@rebil.se eller 023-588 00, 0243-25 77 00 med funderingar och frågor.

Vi uppmanar alla kunder att följa Folkhälsomyndighetens rekommendationer för att förhindra smitta. Klicka här för att komma till Folkhälsomyndigheten.

Ta hand om varandra och visa omtanke.