Lediga tjänster

Vi söker Miljö- och kvalitetsansvarig 

 

Dina arbetsuppgifter
Alla goda ting är tre. I den första delen i rollen som miljö – och kvalitetsansvarig kommer du att leda och utveckla verksamheten inom miljö – och kvalitetsfrågor. Du driver aktivt kvalitetshöjande projekt och ser till att revisioner genomförs och att efterföljande åtgärder verkställs. I din roll är du ansvarig för kvalité och miljö i hela koncernen och du rapporterar till VD för båda våra bolag. I den andra delen fungerar du som brygga mellan verksamheten, företagets IT-ansvarige samt vår IT-leverantör. Tredje delen är ansvar för våra fastigheter. Du ser till att underhåll, utveckling, säkerhet, kvalitet och miljö upprätthålls i koncernens samtliga fastigheter.

Din profil 
För att trivas i rollen har du ett stort eget driv och kan arbeta utan i förväg fastställda rutiner eller vägledning. En viktig egenskap är förmågan att se helheten och hur organisationens delar påverkar varandra. Du är en organisatör som själv kan prioritera och planera ditt arbete och du kan bygga strukturer som även andra kan arbeta utifrån. Vidare drivs du av att jobba strategiskt och målinriktat och har lätt kommunicera ut detta till andra i organisationen. Du har tidigare arbetat med ISO och är insatt i både miljö – och kvalitetsdelen. Tidigare erfarenhet av att genomföra interna miljö- och kvalitetsrevisioner och erfarenhet från liknande arbete är meriterande. Att du kan uttrycka dig väl i svenska i både tal och skrift är en förutsättning. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Ansökan
Vi samarbetar med Clockwork Rekrytering. Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se  Vi arbetar med rekryteringsprocessen löpande så ansök så snart som möjligt dock senast 2018-04-22. Ytterligare information lämnas av Rekryteringskonsult Karim Bekori, tel 0733-512 717. 

 


Vi söker en ny medarbetare till vårt Kundcenter.  

Ta chansen att arbeta i en spännande och växande bransch. Som medarbetare i vårt Kundcenter har du en viktig roll för företaget då du är den första personen som kunderna får kontakt med. I arbetsuppgifterna ingår att svara i vår telefonväxel och chatt, samt hantera och följa upp ärenden i vårt ärendehanteringssystem. Det innebär även fysiska kundmöten vid vår kundmottagning och i företagets samtliga kundytor 

Kunskap och kompetenser
God datorvana och B-körkort är ett krav. Arbetet förutsätter vidare att du är flexibel, ansvarstagande och har en god kommunikativ förmåga både skriftligt och muntligt. Du delar självklart också vårt stora intresse för bilbranschen och har stor förståelse för vikten av att skapa goda relationer med våra kunder. Har du tidigare erfarenheter från att arbeta med service, försäljning eller CRM är detta meriterande, men inte ett krav. 

Personliga egenskaper
I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet. Att kunna prioritera arbetsuppgifter utifrån vad som är viktigast för organisationen vid givet tillfälle är viktigt och det ställer stora krav på din förmåga att vara flexibel och samverka med många olika personer och avdelningar inom organisationen. Tjänstens utformning förutsätter därför att du, som person har goda sociala egenskaper men samtidigt också trivs med att arbeta självständigt utan i förväg redan fastställda rutiner och vägledning.    

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid. I tjänsten ingår du i ett större team och arbete kan bli aktuellt på samtliga orter där företaget verkar och även i samband med företagsaktiviteter eller events i företagets regi.  

Kontakt
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Anna Gustavsson, 023-588 59 eller Kicki Ängsås, 023-588 45.  

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-04-10. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Ansök genom att skicka CV och personligt brev till jobba@rebil.se Skriv ”Kundcenter” i ämnesraden.  

Välkommen med din ansökan! 


Vi söker en Verkstadscoach

Om tjänsten
Som Verkstadscoach jobbar du med att coacha en grupp med 4-6 personer i sitt dagliga arbete som Personliga Servicetekniker för Volvo, Renault eller Dacia. Ditt uppdrag är att leda, stötta och utveckla gruppen samt se till att det dagliga arbetet i verkstaden fungerar utan problem och efter uppsatta mål. Du är ansvarig för planering av den dagliga verksamheten och håller dagliga möten med din grupp. I arbetet ingår också en stor del administration. Vi erbjuder dig en spännande och social arbetsmiljö samt goda utvecklingsmöjligheter.

Kunskap och kompetenser
Vi vill att du har fordonsteknisk utbildning eller motsvarande lägst gymnasienivå, samt B-körkort. Arbetet kräver att du har goda datorkunskaper och förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska. Övriga språk är meriterande. Vana att arbeta i systemen TACDIS, Organizer och Cabas är en fördel. Har du tidigare haft en arbetsledande roll är detta meriterande.  

Personliga egenskaper
Till tjänsten som Verkstadscoach söker vi dig som har hög servicekänsla, fallenhet för att coacha människor och som arbetar målinriktat. Då vi som företag lägger stort fokus på kundnöjdhet förutsätter vi att kundens behov är en självklar utgångspunkt i ditt arbete. Du är kvalitetsmedveten samt har god planerings- och prioriteringsförmåga. Vidare tror vi att du tycker om utmaningar, har ett gott omdöme, är strukturerad, flexibel samt har god administrationsförmåga. Utöver detta ser vi gärna att du har goda referenser från liknande arbete.  

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid med placering till en början i Borlänge, därefter kan eventuellt tjänsten flyttas till Falun.

Kontakt
Har du frågor om tjänsten? Kontakta Björn Bergman, Verkstadschef 0243-25 77 36 eller Peter Holver, Servicemarknadschef, 0243-25 77 65. 

Ansökan
Sista ansökningsdag är 2018-04-15. Urvalsarbete och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så vi rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Vi ser gärna kvinnliga sökande. Ansök genom att skicka CV personligt brev till jobba@rebil.se Skriv ”verkstadscoach Borlänge” i ämnesraden.  
Välkommen med din ansökan! 


Personlig servicetekniker till Falun

Om tjänsten:
Du kommer att arbeta på vår auktoriserade Volvoverkstad i Falun tillsammans med ett team av duktiga medarbetare. Arbetet består i att utföra service, reparationer, felsökningar samt förebyggande underhåll på personbilar. Genom hela arbetsprocessen, från bokning till leverans, har du kontakt med kunden.

Kunskap och kompetenser
Vi ser att du som söker är nyfiken på den avancerade teknik som framtidens bilar har. Erfarenhet från liknande arbete är ett krav och fordonsteknisk utbildning är meriterande. Utöver ditt tekniska kunnande så ska du vara van vid att själv söka information och ta till dig skriftliga instruktioner. Du bör känna dig bekväm i din roll som servicetekniker och kunna arbeta självständigt. Du har god administrativ förmåga, datorvana och minst B-körkort. Du är serviceinriktad och känner dig bekväm med kundkontakter och sätter denne i fokus. I denna rekrytering kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som känner starkt engagemang för ditt arbete. Du värdesätter hög arbetskvalitet samt är trygg i din roll som servicetekniker och van att arbeta självständigt under eget ansvar. Du ser värdet av att vara delaktig i ett team och har god samarbetsförmåga. Du är noggrann och ser vikten av att ha ordning och reda på din arbetsplats. Du har ambitionen att vidareutvecklas i yrkesrollen och du sätter alltid kunden först och är beredd att ge det lilla extra.

Anställningsform, omfattning, placeringsort
Anställningen är tillsvidare och på heltid med placering i Falun.

Ansökan
Ansök genom att skicka personligt brev och CV till jobba@rebil.se. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan så fort som möjligt. För eventuella frågor om tjänsten maila Magnus Karlsson, Verkstadschef på karlsson.magnus@rebil.se


 

Vi är idag ungefär tvåhundra medarbetare inom Rolf Ericson Bil och Rolf Ericson Lastvagnar & Bussar. Hos oss arbetar vi nära våra kunder, ofta i direktkontakt, och grunden i allt vi gör är att på ett effektivt sätt erbjuda kunden den bästa kundupplevelsen. Passar det in på dig som person? Är du nästa medarbetare hos oss? Välkommen att kontakta oss!

Alla tjänster som är vakanta hos oss läggs ut här ovan. Om vi för tillfället inte har någon öppen vakans vill vi ändå gärna träffa dig som är intresserad av att arbeta hos oss.

Kontaktpersoner

Ingrid Johansson

HR

Administration, Falun

023-588 27

ingrid.johansson@rebil.se

Anders Skogqvist

HR & projekt

Företagsledning, Borlänge Falun

023-588 34

anders.skogqvist@rebil.se